![](https://eeamarketfiles.blob.core.windows.net/blob/assets/images/smartlanguagelab/1668075180-websitephoto17.jpg)
Η μεθοδολογία μας
Τα μαθήματα των τμημάτων αγγλικής γλώσσας γίνονται ως επί το πλείστον στα αγγλικά. Τα παιδιά μαθαίνουν τη νέα γλώσσα με πολύ παρόμοιο τρόπο με τον οποίο έμαθαν και τη μητρική, μέσω βιωμάτων δηλαδή. Μιλώντας αγγλικά, τα παιδιά παίζουν, κοινωνικοποιούνται, φιλοσοφούν, χρησιμοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες, συνεργάζονται για τη λύση πραγματικών προβλημάτων, αναπτύσσουν κοινωνικές, ακαδημαϊκές και άλλες δεξιότητες, απαραίτητες και χρήσιμες για τη ζωή τον 21ο αιώνα!
Το μάθημα σε όλες τις τάξεις είναι διαδραστικό, δίνει έμφαση στην αμφίδρομη επικοινωνία, την έρευνα για ανακάλυψη της γνώσης και όχι στη μονόπλευρη παράδοση μαθήματος από κάποιον καθηγητή-αυθεντία, που καλλιεργεί το φόβο αντί για αλληλοσεβασμό. Ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να συντονίζει τη διαδικασία, να βοηθάει τους μαθητές να χτίσουν τη καλύτερη δυνατή συνεργασία μεταξύ τους με σκοπό την ανακάλυψη της γνώσης και να μεριμνά για τη διατήρηση ενός περιβάλλοντος φιλικού, συμπεριληπτικού και ασφαλούς για όλους και όλες. Επιδιώκουμε την πλήρη χειραφέτηση μαθητή και δασκάλου.
Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη γλωσσικών, κοινωνικών και ακαδημαϊκών δεξιοτήτων μέσω βιωμάτων και πρακτικών εμπειριών. Οι μαθητές μας αριστεύουν στις εξετάσεις πιστοποιήσεων γλωσσομάθειας λόγω των ανώτερων γλωσσικών ικανοτήτων που έχουν αναπτύξει. Η στήριξη στη προετοιμασία για εξετάσεις γλωσσομάθειας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της μεθοδολογίας μας, αναγκαστικά λόγω ευρύτερου κοινωνικού πλαισίου, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί προμετωπίδα της δικής μας μεθοδολογίας.
Στο Smart Language Lab, έχουμε υιοθετήσει πλήρως τα εκπαιδευτικά πλαίσια Deeper Learning, Inquiring Minds και English Drama Method, καθώς ταυτίζονται με τη μεθοδολογία και τις προσεγγίσεις μας.
![](https://eeamarketfiles.blob.core.windows.net/blob/assets/images/smartlanguagelab/337733970_6388427417848147_5586238604669799796_n.jpg)
Teaching English through Art
Το "Teaching English through Art" είναι το καινοτόμο πρόγραμμα εκμάθησης Αγγλικών που βασίζεται στην εκμάθηση μέσω της τέχνης και αναπτύχθηκε από τη καθηγήτρια Αγγλικών Ελισσάβετ Βέλιου. Απευθύνεται στις μικρότερες τάξεις Αγγλικών (Pre-Junior και pre-A1 επίπεδα)
Είναι ένα πλήρως λεπτομερές πρόγραμμα το οποίο δεν απαιτεί κανένα βιβλίο για το επίπεδο της pre-Junior.
Οι μαθητές διδάσκονται phonics, θεματικό λεξιλόγιο και βασικές δομές (μου αρέσει/δεν μου αρέσει, φοράω... , μπορώ/δεν μπορώ κλπ) μέσω της Τέχνης!
Το σχολείο μας, έχοντας υιοθετήσει πλήρως το πρόγραμμα, διαθέτει πλήρως λεπτομερή σχέδια μαθημάτων, πρότυπα για τις κατασκευές, τράπεζα δραστηριοτήτων με παιχνίδια, πολυαισθητηριακές δραστηριότητες κ.α.
Η ομάδα μας έχει εκπαιδευτεί από την κ. Βέλλιου για τον βέλτιστο τρόπο χρήσης του προγράμματος.
Το Teaching English Through Art είναι ο μεγάλος νικητής των βραβείων KEA 2022 για την καινοτομία στην εκπαίδευση.
Το πρόγραμμα έχει παρουσιαστεί σε διάφορα συνέδρια (ISTAL 2022, ΕΚΕΔΙΣΥ 2022).
Ερευνητικές εργασίες σχετικά με το πρόγραμμα έχουν δημοσιευτεί στα πρακτικά του συνεδρίου και στο περιοδικό "Journal of Culture in Tourism, Art and Education".
![](https://eeamarketfiles.blob.core.windows.net/blob/assets/images/smartlanguagelab/1672239854-websitephoto2.jpg)
Inquiring Minds
Το Inquiring Minds είναι ένα νέο framework (πλαίσιο) γλωσσικής εκπαίδευσης, που βασίζεται σε Μεγάλα Ερωτήματα που αφορούν την ανακάλυψη του κόσμου, την Τέχνη και την Επιστήμη. Οι αρχές του Inquiring Minds σχετίζονται με τη Γνωστική Ανάπτυξη και τη μοντεσσοριανή εκπαιδευτική προσέγγιση. Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών (εώς επίπεδο B1+).
Στο Inquiring Minds ακολουθούμε τα εξής βήματα:
- Οι μαθητές διαλέγουν 2-3 "Μεγάλα Ερωτήματα" για να εξερευνήσουν.
Ψάχνουν στο χώρο για εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να απαντήσουν το μεγάλο αυτό ερώτημα (επιστημονικά ή λογοτεχνικά βιβλία, πειράματα, αντικείμενα, έργα τέχνης).
Ο εκπαιδευτικός τροφοδοτεί τα παιδιά με γλωσσικούς πόρους για να εξερευνήσουν το ερώτημα σε βάθος.
Οι μαθητές εξασκούν τη γλώσσα ενώ συλλέγουν στοιχεία και δεδομένα για την απάντηση του ερωτήματος που επέλεξαν.
Οι μαθητές αξιολογούνται (self-assessment και peer-assessment) για τις απαντήσεις που βρήκαν και το γλωσσικό επίπεδο που χρησιμοποίησαν.
Ο κύκλος ολοκληρώνεται με τους μαθητές να ξεκινούν το ταξίδι της εξερεύνησης νέων μεγάλων ερωτημάτων.
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά είναι ότι οι ίδιοι οι μαθητές διαλέγουν τις θεματικές ενότητες (Μεγάλα Ερωτήματα) με τις οποίες καταπιάνονται σε κάθε κύκλο του Inquiring Minds, καθιστώντας: 1. την εκπαιδευτική διαδικασία πιο ενδιαφέρουσα, 2. τα βιβλία ως ευέλικτα και διαδραστικά, συμπληρωματικά εργαλεία, απελευθερώντας εν τέλει πλήρως τις δυνατότητες τους, αλλά και τους εκπαιδευτικούς από τον παραδοσιακό-συντηρητικό τους ρόλο.
Στο τέλος της χρονιάς, οι μαθητές παρουσιάζουν τα επιστημονικά τους ευρήματα στο Science Fair και τα projects τους στο παιδικό συνέδριο Children Summit. Στα Αγγλικά εννοείται.
![](https://eeamarketfiles.blob.core.windows.net/blob/assets/images/smartlanguagelab/1672239616-1668075968-Deeper-Learning-pgnaw0qt4nq0sg498fh1339aqew8ypwht2u249851k.jpg)
Deeper Learning
Το Deeper Learning είναι ένα παιδαγωγικό framework (πλαίσιο) γλωσσομάθειας που εστιάζει στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω του φιλοσοφικού στοχασμού. Εφαρμόζεται στις τάξεις προετοιμασίας εξετάσεων για πιστοποιήσεις B2, C1 και C2.
Αναπτύχθηκε από τον Άγγελο Ευαγγελίδη, απόφοιτο Comparative Literature του University of Amsterdam και του τμήματος Φιλοσοφίας του American College of Greece και την οραματίστρια της εκπαίδευσης Μαρία Ντάβου, εκπαιδευτικό, teacher trainer, international speaker και ακαδημαϊκή διευθύντρια κέντρου ξένων γλωσσών.
Οι μαθητές αυτών των τμημάτων αναπτύσσουν την γλωσσικές τους ικανότητες παράλληλα με τη κριτική σκέψη και άλλες δεξιότητες (life skills, academic skills, social skills), ερχόμενοι σε επαφή με το φιλοσοφικό στοχασμό και τη μεταγνώση, διαδραστικά, με έμφαση στην επικοινωνία μεταξύ τους. Στο Deeper Learning, οι μαθητές συντάσουν και παρουσιάζουν θεματικές ερευνητικές εργασίες, με βιβλιογραφία και πηγές και έπειτα τις παρουσιάζουν. Φυσικά, όλα στα αγγλικά.
Δίνεται έτσι η δυνατότητα στους μαθητές μας να αριστεύουν στις εξετάσεις πιστοποιήσεων και μάλιστα με άνεση, καθώς έχουν τον “αέρα” του φυσικού γνώστη της γλώσσας, αλλά και τη διατήρηση αυτών των γλωσσικών ικανοτήτων για τη μετέπειτα ζωή τους, πέρα από τις εξετάσεις.